Misyon&Vizyon

Genel Sekreterliğimiz

Yönetim alanında; bireyi, öğrencisini ve çalışanını önceleyen, uluslararası standartlarda bilişim teknolojilerini yetkin kullanabilen, yenilikçi bakış açısına sahip, mevzuatı ve günceli takip ederek doğru yorumlayabilen idari kapasite ve kadrosu ile üniversitemizin iç ve dış paydaşlarıyla iletişim içinde çalışmak; kendisine bağlı birimler marifetiyle iç düzenlemelerini standarda kavuşturmak; öngörülmüş hedeflere ulaşmak için göstergeler koymak ve uygulamak; üst dokümanlara uygun planlama ve takip/koordinasyon görevlerini yerine getirmek; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini her düzeyde desteklemek; teknik ve teknolojik alt yapının güncellenmesini sağlayarak sürdürülebilir kılmak; üniversitemizin sunduğu her tür kamu hizmetini kesintisiz ve sürekli kılacak tedbirleri almak ve her türlü ihtiyacı planlayarak gidermek;

Sağlık alanında; kendisine doğrudan bağlı sağlık araştırma ve uygulama birimlerinin sağlık kamu hizmetinin sunumunda kaliteyi artıracak planlama ve yatırım kabiliyetini artırmak, alt yapısını iyileştirip yenilemek, her türlü medikal ve diğer cihaz ihtiyaçlarını giderebilmek için bütçeleme çalışmalarını desteklemek, personel yönetimini iyileştirmek ve personel ihtiyaçlarını öngörüp çözmektir.

SDÜ vizyonu çerçevesine uygun olarak Genel Sekreterliğimiz;

·  Mevzuat ve yükseköğretim alanındaki dokümanlar ile üniversitemiz stratejik planına/planlarına uygun olarak işlem ve eylem gerçekleştiren,

·  Kurumsallaşma faaliyetlerini kalite çalışmaları ile birlikte yürüten,

·  Her türlü yeniliğe açık, iç/dış paydaşları ile güçlü işbirliği geliştirmiş,

·  Empati yeteneğini geliştirmiş, uyumlu ve koordineli,

·  Katılımcı ve yönetişimi benimsemiş,

·  Şeffaf ve hesap verebilen,

·  Etik değerlere bağlı adil ve eşitlikçi,

·  Liyakati içselleştirmiş bakış açısına uygun olarak ehliyetli ve liyakatli personel seçimini sağlayacak yazılı / sözlü / uygulamalı sınavlar yapılmak suretiyle atama ve yükseltme gerçekleştiren,

·  Çevreye duyarlı ve yerleşkelerini sürdürülebilir politikalar çerçevesinde geliştiren ve güzelleştiren

‘ilham ve yön veren’ bir yönetim anlayışı hedeflemektedir. 

Vizyonumuza Uygun Eylem Planımız:

1- İdari iş yoğunluğu ve yükünün dengelenmesi için norm kadro planlaması yapılması ve sürdürülebilir bir personel politikasının oluşturulması,

2- Artan iş yükünün, personel sayısının artırılması yerine dijitalleşme ve Yönetim Karar Destek Yazılımları ile azaltılması,

3- Karar verme görev ve yetkisi ile donatılmış yöneticilerin yetkinliklerinin artırılması, veri derlemesi ve okunması becerilerinin artırılması, gerekmesi halinde yetki devri dahil üretkenliği artıracak tedbirlerin alınması,

4- Hizmet içi eğitimler aracılığı ile hem mesleki kapasite ve birikimin paylaşımı/geliştirilmesi hem de kurum kültürünün yaygınlaşması ile kurumsal aidiyet duygusunun yoğunlaşmasının sağlanması,

5- Personelin işyerinde olası tehlikelere karşı korunmasını sağlamak için iş sağlığı ve güvenliğinin gerektirdiği önlemlerin uzmanlar aracılığı ile alınması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması,

6- İdari personelin katılımının bulunduğu yönetim ve/veya lojistik nitelikli toplantıların devamlılık ve düzenliliğinin sağlanması, kayıtlanarak dijital arşivlenmesi,

7- Kişiye/kişilere bağlı kurumsal hafıza yerine kurumsallaşmanın gereği dijitalleşmiş ulaşılabilir ve tasnifli arşiv oluşturulması,

8- Mevzuatın takip edilmesi, değişiklikler ve yenilikler konusunda birimlerin zamanında bilgilendirilmesi, Üniversite içi genel düzenleyici işlemlerde denetim, uyum ve istikrarın sağlanması,

9- Her düzeyde ve türde yapılan başvuruların süresinde ve tatmin edici şekilde cevaplandırılması,

10- Akademik düzeyde yürütülen akreditasyon çalışmaları ile eş zamanlı idari birimlerin kalite, sertifikasyon çalışmalarının desteklenmesi ve başarı ile sonuçlandırılması,

11- Çalışan memnuniyet düzeylerinin takip edilmesi ve memnuniyet düzeyinin artırılması,

12- ‘İlham Veren Üniversite’ mottosunu kullanan yönetim anlayışına uygun şekilde kurucusu ve/veya üyesi olunan üniversite ortaklıklarının / birliklerinin (ADIM vb) çalışmalarına yoğun ve etkin katılım sağlanması,

13- Yerleşkelerimizde öğrenci ve personelimize yönelik sosyal ve kültürel faaliyetlerin desteklenmesi, engelli bireylere yeterli ve gerekli imkanlar sunulması,

14- Düzenli ve kurallı toplu taşım ile otopark düzenlemelerinin yapılması,

15- Sıfır atık hedefine uygun ve başarılı bir geri dönüşüm sistemi oluşturulması,

16- Tasarruflu sürdürülebilir su yönetimi ve enerji tasarrufu sağlayacak yatırım planlaması ve uygulamalarının hayata geçirilmesidir.